Projektowanie interfejsów użytkownika

Projektowanie interfejsów użytkownika
Zajęcia odbywają się stacjonarnie
piątek 8.00 / 13.45 / 15.30 | s. A/4.14
Nie możesz dotrzeć na zajęcia? — połącz się na Teams
WH/AI/Projektowanie interfejsów użytkownika/2025-2026/Joanna Wróbel [e104mzz]
Savoir-vivre spotkań online
Kontakt z prowadzącym
  1. Mail: joanna.wrobel(at)us.edu.plDrive
  2. Konsultacje: piątek 13.00-13.45 | A 4.18 lub Teams [LINK — umów się na spotkanie]

Program zajęć

  1. Zasady pracy projektanta
  2. Figma: start podstawy 01 | 02 | 03 | Zadanie
  3. Figma: Dystrybucja obiektów | Praca z tekstem | Style | Auto layout | Komponenty | Prototypowanie | Plugins | Widgets
  4. Teoria projektowania wizualnego
  5. Typografia w web designie
  6. Kolor w web designie
  7. Kompozycja w web designie
  8. Podstawy responsywności
  9. UI Design
  10. Design system

Zasady zaliczenia

Jeśli nie było Pana/i na zajęciach (2 NB) zachęcam, aby samodzielnie przerobić temat i wykonać ćwiczenia. W razie trudności zapraszam na konsultacje.

Ocena końcowa składa się z elementów:

  1. ​​02 Notatka z lektury – 15%
  2. 03 Brilliant website designs – 15%
  3. 04 Projekt zaliczeniowy – 70%

Zapisz plik nazwisko_imie_nazwa i wrzuć do odpowiedniego folderu!

Twoja ulubiona aplikacja:

  • zapisz nazwę aplikacji i uzasadnij w 3 zdaniach (dowolne narzędzie)
  • zapisz plik nazwisko_imie_nazwa apki 
  • wrzuć do folderu 01 Ulubiona aplikacja

Projekt zaliczeniowy

  1. layout strony internetowej w Figmie
    • homepage + nawigacja wersja desktop i mobile
    • pozostałe podstrony minimalnie w wersji desktop
    • strona typu onepage cała w wersji desktop i mobile
  2. zespoły 2-osobowe
  3. w styczniu 2026 prezentują Państwo całej grupie zakres prac nad projektem
  4. zaliczenia na dwóch ostatnich zajęciach
  5. praca nad projektem będzie kontynuowana na zajęciach Systemy zarządzania treścią oraz Optymalizacja serwisów internetowych w kolejnych semestrach
  6. tematy: autorskie pomysły / wdrożenia dla realnych projektów

Literatura

  1. Badura C. (2022) UXUI. Design zoptymalizowany. Nie tylko dla designerów. Manual book. Helion [CINIBA]
  2. Fabricant R., Kuang C. (2022) User Friendly. Jak niewidoczne zasady projektowania zmieniają nasze życie, pracę i rozrywkę. Karakter [CINIBA]
  3. Henry T. (2020) Kreatywność na zawołanie.  Jak odkryć i rozwinąć wewnętrzną moc twórczą. OSMPOWER [CINIBA]
  4. Schwabish, J. (2021). Better Data Visualizations: A Guide for Scholars, Researchers, and Wonks. Columbia University Press
  5. Voelker, J. U. (2020). Porządek w projektowaniu. Siatki w projektowaniu graficznym: teoria i praktyka. d2d.pl
  6. Wszołek M. (2024) Manual. Projektowanie komunikacji wizualnej. Wydawnictwo Naukowe PWN [CINIBA]

Inspiracje

  1. Figma blog | kanał na YT
  2. Artykuły Nathana Curtisa na platformie medium.com
  3. Podcasty Design Practice | Nie tylko design | TechStorie
  4. UI Coach
  5. UxTools — ranking narzędzi stosowanych na różnych etapach projektowych
  6. Behance, Dribbble — portfolio
  7. Wydawnictwo i pracownia d2d.pl
  8. Figma od zera kurs na YT
  9. Design i Dev
    Builder.io —  transformuje projekty z Figmy na kod
    Cursor.sh — edytor kodu zasilany przez AI
    Rive — do tworzenia lekkich animacji do interfejsów oraz dodawania złożonych interakcji