Internet w biznesie i dyplomacji

Zajęcia odbywają się stacjonarnie
poniedziałek 13.45-15.15 | s. A 3.20
Nie możesz dotrzeć na zajęcia? — połącz się na Teams
WH/KM/Internet w biznesie i dyplomacji/2024-2025/Joanna Wróbel [5bj8fjq]
Savoir-vivre spotkań online
Kontakt z prowadzącym
  1. Mail: joanna.wrobel(at)us.edu.pl | Drive
  2. Konsultacje: poniedziałek 13.00-13.45 | A 4.18 lub Teams [LINK — umów się na spotkanie]

Program zajęć

  1. Dropbox Paper — projektujemy własną bazę narzędzi i technik wyszukiwawczych
  2. Optymalizujemy przeglądarkę internetową
  3. Wyszukiwarki i Google | Mapy | Filmy | Grafika
  4. Wyszukiwarki naukowe | biblioteki cyfrowe, repozytoria, agregatory
  5. Strony lustrzane, archiwum Internetu
  6. Nowe technologie w pracy przedsiębiorcy
  7. Nowe technologie w pracy dyplomaty
  8. Wprowadzenie do narzędzi informatycznych
  9. Redagowanie treści — prosty język
  10. Analiza i reakcja na krytykę
  11. Netykieta i etyka w sieci
  12. Zadanie projektowe — Analiza wizerunku instytucji
  • Opis: Przeprowadzenie analizy obecności wybranej instytucji (np. ambasady, firmy) w Internecie. Uczestnicy mogą zidentyfikować mocne i słabe strony, a także zaproponować działania naprawcze.
  • Efekty: Umiejętność analizy i interpretacji danych, opracowywanie strategii.

Zasady zaliczenia

  1. Jeśli nie było Pana/i na zajęciach zachęcam, aby samodzielnie przerobić temat i wykonać ćwiczenia. W razie trudności zapraszam na konsultacje.
  2. Do 17.01 plik PDF nazwisko imię  baza należy umieścić na drive baza
  3. Do 31.01 plik projektowy (PDF lub prezentacja multimedialna) należy umieścić na drive projekt

Opis projektu zaliczeniowego

Grupy 4 osobowe — szczegółowy opis zadania
Czas realizacji:
  • Przygotowanie i analiza: 2-3 tygodnie.
  • Prezentacja wyników: 10-15 minut na grupę, w formie prezentacji lub wystąpienia.
Forma prezentacji:
  • Prezentacja multimedialna z kluczowymi informacjami.
  • Omówienie najważniejszych wniosków i propozycji.

Literatura

  1. Carnegie Dale (2022) Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi. Studio Emka
  2. Gregor Bogdan (red.) (2023) Technologie cyfrowe w biznesie. Wydawnictwo Naukowe PWN
  3. Karsznicki Krzysztof (2023) Sztuka dyplomacji i komunikacji w świecie wielokulturowym. Difin
  4. Kowalczyk Zuzanna (2019) Internetowa papka, multitasking i wojna o uwagę. W: Pismo. Magazyn opinii
  5. Matysek Anna, Tomaszczyk Jacek (2020) Cyfrowy warsztat humanisty
  6. Mider Daniel (2019) Sztuka wyszukiwania w Internecie – autorski przegląd wybranych technik i narzędzi. W: Studia Politologiczne, Vol. 54, s. 191-229