Figma — wstęp do radości z projektowania

OMU 2025

Figma radość projektowania
Kontakt z prowadzącą
Mail: joanna.wrobel(at)us.edu.pl
Konsultacje: piątek 13.00-13.45 | A/4.18 lub Teams

Program zajęć

  1. Figma start | Fundament pracy projektanta
  2. Użyteczność, user experience, heurystyki Nielsena
  3. Proces tworzenia użytecznych projektów
  4. Projektowanie wizualne i kompozycja
  5. Typografia i kolor
  6. Nagłówek i Intro (Twoje po co?)
  7. Technika Jako_ chcę_ aby_
  8. CTA
  9. Sekcje informacyjne
  10. Sekcja kontaktowa
  11. Stopka
  12. Elementy interaktywne
  13. Prezentacja projektu

Literatura

  1. Barczak O. (2021) #Kolor. Pop-up Studio. 
  2. Fabricant R., Kuang C. (2022) User Friendly. Jak niewidoczne zasady projektowania zmieniają nasze życie, pracę i rozrywkę. Karakter
  3. Newport C. (2020) Cyfrowy minimalizm. Jak zachować skupienie w hałaśliwym świecie. Wydawnictwo Studio Emka.
  4. Tomaszczyk J., Matysek, A. IA, UX, UID, IxD – analiza terminów i pojęć. Zagadnienia Informacji Naukowej 2020 | Vol. 58 | 121—143 [PDF]
  5. Wszołek M. (2024) Manual. Projektowanie komunikacji wizualnej. Wydawnictwo Naukowe PWN

Zasady zaliczenia

Indywidualnie

  1. zaprezentowanie na forum grupy przykładu bio na stronie internetowej (wybierasz takie, które Cię porusza i wyjaśniasz dlaczego)
  2. przeczytanie dowolnego rozdziału z książki Wszołek M. (2024) Manual. Projektowanie komunikacji wizualnej. Wydawnictwo Naukowe PWN (CINIBA) i rozmowa na jego temat w trakcie zajęć
  3. wykonanie projektu w Figmie w ramach zajęć

W ramach pracy grupowej

W drugiej połowie semestru praca w ramach interdyscyplinarnych zespołów projektowych (szczegóły w trakcie zajęć).