Projektowanie interfejsów użytkownika

2022/2023

Projektowanie interfejsów użytkownika
Kontakt z prowadzącym
mail: dydaktyka.wrobel(at)gmail.com
konsultacje: 
Program zajęć
  1. Wprowadzenie.
  2. UID i UX — na czym polega różnica? Projektowanie interakcji. Portfolio — Behance, Dribbble.
  3. Zasady projektowania, wzorce interfejsów. 
  4. Programy do UID.
  5. Figma cz. 1 — podstawy pracy w programie (ustawienia aplikacji, przegląd funkcji, import i grafika).
  6. Figma cz. 2 — zaawansowane funkcje.
  7. Figma cz. 3 — praca zespołowa i inne techniki.
  8. Figma cz. 4 — praca nad własnym projektem.
  9. Figma cz. 4 — praca nad własnym projektem.
  10. Zaliczenie przedmiotu.
Literatura
  1. Fabricant R., Kuang C. (2022) User Friendly. Jak niewidoczne zasady projektowania zmieniają nasze życie, pracę i rozrywkę. Karakter
  2. Raport UX i Product design w Polsce — Raport 2021 [2012, 2013, 2015, 2017, 2018, 2020]
  3. Tidwell J. (2012) Projektowanie interfejsów: sprawdzone wzorce projektowe. Helion [Open WorldCat]
  4. Tomaszczyk J., Matysek, A. IA, UX, UID, IxD – analiza terminów i pojęć. Zagadnienia Informacji Naukowej 2020 | Vol. 58 | 121—143 [PDF]
  5. Wasyluk I., Kozieł G. Analiza wpływu projektu interfejsu graficznego na liczbę i czas odwiedzin strony. Journal of Computer Sciences Institute 2019 | Vol. 12 | 187—192 [PDF]

Baza wiedzy

  1. Figma blog
  2. Figma kanał na YT
  3. Design Practice — podcast
  4. Nie tylko design — podcast
  5. Raport — Sezon nieogórkowy 20 lipca 2022 — o designie rzeczy.
  6. UI Coach
  7. UxTools — ranking narzędzi stosowanych na różnych etapach projektowych
  8. Dylemat społeczny — film