Internet w biznesie i dyplomacji

Kontakt z prowadzącym
- 13.00-13.45 | A 4.18 lub Teams [LINK — umów się na spotkanie]
Program zajęć
- Wprowadzenie i narzędzia: rola Internetu w biznesie i dyplomacji, Optymalizacja przeglądarki internetowej, Narzędzia deep web w pracy badawczej (archiwum internetu; biblioteki cyfrowe, repozytoria, agregatory, wyszukiwarki naukowe i narzędzia AI, NotebookLM)
- Analiza i diagnoza: Analiza obecności online | Analiza SWOT
- Strategia i cele: Cele komunikacji i grupy odbiorców, Kanały komunikacji i narzędzia
- Treści i ton komunikacji: Kluczowe przekazy i storytelling, Kalendarz treści
- Etyka, kryzysy i AI: Netykieta i reagowanie na krytykę, Prawo i etyka w komunikacji cyfrowej, AI w komunikacji instytucjonalnej
- Finalizacja i prezentacja: Praca warsztatowa nad strategią, Prezentacje projektów
Opis projektu zaliczeniowego
Literatura
- Batorski, D., Filipek, K., & Gołoś, A. (2025). Generatywna AI w badaniach. Praktyczne zastosowania w ewaluacji treści cyfrowych (raport PARP).
- Carnegie, D. (2022). Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi. Studio Emka. [CINIBA]
- Etyka sztucznej inteligencji: Wyzwania i dylematy moralne. (2024). Helion. https://helion.pl/blog/etyka-w-sztucznej-inteligencji-134
- Gregor, B. (Red.). (2023). Technologie cyfrowe w biznesie. Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Karsznicki, K. (2023). Sztuka dyplomacji i komunikacji w świecie wielokulturowym. Difin.
- Kowalczyk, Z. (2019). Internetowa papka, multitasking i wojna o uwagę. Pismo. Magazyn opinii. https://magazynpismo.pl/internetowa-papka-multitasking-i-wojna-o-uwage/
- Matysek, A., & Tomaszczyk, J. (2020). Cyfrowy warsztat humanisty.
- Prace nad kodeksem etycznej komunikacji. Projekt DIACOMET, baza kodeksów etyki komunikacji publicznej. (2025). CORDIS. https://cordis.europa.eu/article/id/456230-providing-the-code-to-ethical-communication/pl
