Technologie informacyjne
Menagery bibliografii
Menedżer bibliografii to program komputerowy (aplikacja) ułatwiający tworzenie i organizowanie (w katalogi, kolekcje, kategorie, tematy) opisów bibliograficznych różnego typu publikacji – książek, artykułów, stron WWW, filmów, raportów, patentów, norm, map, nut, rękopisów i in.
Podstawowe funkcje menedżerów bibliografii:
- tworzą przypisy bibliograficzne i automatycznie – na podstawie zacytowanych w tekście publikacji – generują bibliografie załącznikowe zgodnie z wybranym przez użytkownika stylem (systemem) bibliograficznym,
- automatyczne pobierają na podstawie ISBN i DOI dane bibliograficzne z katalogów bibliotecznych i bibliograficznych baz danych.
(definicja Jacek Tomaszczyk)
Photo by Karen Zhao on Unsplash
Zotero, jako przykład menagera bibliografii
- Książka:
- Audiobook:
- Artykuł: Grzegorz Barczyk „Tatrzańskie potoki i ich monitoring” (spis treści czasopisma Tatry, 2019)
Jacek Tomaszczyk – Menedżer bibliografii jako narzędzie cyfrowego humanisty
PTINT Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej