Czym się różni wpis od strony?

Strony — służą zamieszczaniu informacji na stałe (np. kontakt, o nas). Zazwyczaj linki do stron wyświetlane są w menu (górnym lub bocznym).
Wpisy — mogą służyć jako aktualności lub blog. Wyświetlane są najczęściej w porządku chronologicznym (na górze strony pojawiają się najnowsze wpisy).

Wpisy — dodatkowe opcje i ustawienia

Zajawka 
  • krótkie opisy lub streszczenia wpisu,
  • są wykorzystywane przez niektóre motywy, na podobnej zasadzie jak fragment tekstu przed znacznikiem „Czytaj więcej”
  • wyświetlają się w archiwach tagów, kategorii, autorów itp. oraz kanałach RSS,
  • długość zajawki jest nieograniczona (technicznie) jednak, aby dobrze spełniać swoje zadanie, nie powinna przekraczać kilku zdań,
  • niektóre motywy wykorzystują zajawkę jako opis wpisu w meta tagach,
  • jeśli sami nie dodamy tekstu zajawki, WordPress automatycznie generuje ją na podstawie pierwszych 55 słów wpisu.
Dyskusja 
  • w widżecie Dyskusja zaznaczamy, czy chcemy aby dany post mógł być komentowany przez innych użytkowników,
  • opcja ta jest niezależna od globalnych ustawień strony, tzn. nawet jeśli globalne ustawienia pozwalają na komentowanie wpisów, a we wpisie odznaczysz to pole, komentarze dla danego wpisu będą zamknięte.
Kategorie
  • są istotnym narzędziem służącym do porządkowania wpisów,
  • dzięki nim użytkownicy mogą łatwiej odnaleźć wpisy związane z tematyką, która ich interesuje, przykładowo serwis informacyjny może posiadać różne kategorie wpisów, takie jak: Kraj, Świat, Sport, Biznes, Kultura, itp. 
  • kategoria symbolizuje temat lub grupę tematów, które są w jakiś sposób połączone ze sobą,
  • publikowane treści nie powinny być przypisywane więcej jak 2-3 kategoriom,
  • kategorie można porządkować hierarchicznie,
  • przypisanie wpisu do odpowiedniej kategorii jest możliwe zarówno podczas tworzenia nowego wpisu, jak i w trybie edycji,
  • do tego celu służy widget „Kategorie”, który znajduje się w bocznym panelu obok edytora,
  • domyślnie wpisy są przypisywane do kategorii „Bez kategorii” (można to zmienić w menu Ustawienia: Pisanie),
  • dodawanie nowych kategorii jest możliwe zarówno z poziomu tworzonego wpisu (w bocznym panelu), jak i w oddzielnym menu „Wpisy: Kategorie”.
Tagi
  • tagi są kolejnym narzędziem służącym do porządkowania wpisów,
  • tagi to inaczej słowa kluczowe, które zawierają się w publikowanym materiale,
  • za pomocą tagów czytelnik będzie mógł zidentyfikować interesujące go hasła i podążać za nimi po wpisach, nawet jeśli te znajdują się w wielu kategoriach,
  • tagi przypisuje się z poziomu dodawania lub edycji wpisu,
  • wpisuj kolejne tagi, oddzielając je przecinkami,
  • każdy dodany w tym polu tag od tej pory będzie znajdował się na liście tagów Twojej strony,
  • staraj się nie dodawać bardzo podobnych tagów, tylko korzystaj z już istniejących (np. jeżeli jest już tag pomidory, nie ma sensu dodawać kolejnego – pomidor),
  • wielkość liter w tagach nie ma znaczenia.